NEW HAIRSTOREN TARINA

 Hairstoren juuret ulottuvat vuoteen 1996, jolloin yrittäjät Jari Kangas ja Veikko Nenonen perustivat Hairstore-verkkokaupan. Se oli aikoinaan toinen Suomeen perustettu verkkokauppa – ja tätä nykyä vanhin verkkokauppa Suomessa. Myöhemmin vuonna 1996 Hairstoreen liitettiin Kreetta-Liisa Marttusen vuonna 1988 perustama kampaamo VIP-Hiusklubi. Hairstoren ensimmäinen kivijalkaliike alkoi toimia VIP-Hiusklubin tiloissa Helsingin Museokadulla. Vuonna 1994 liikevaihtoveron vaihduttua arvonlisäveroon (14%) ja koskemaan myös parturikampaamopalveluita ja -tuotteita, kasvoi paine nostattaa liikevaihtoa. Yritysten yhdistymisen myötä kampaamotuotteita alettiin myydä huomattavan edulliseen hintaan.


Myyntiä pyrittiin lisäämään merkkikampaamotuotteiden ennennäkemättömän edullisella hinnoittelulla. Huokeiden hintojen ansioista jonot Museokadun liikkeeseen olivatkin parhaimmillaan jopa useita satoja metrejä. Seuraavina vuosina Hairstore alkoi laajentua: aluksi perustettiin toinen liike Helsingin Töölöntorille, sitten kolmas Vantaan Jumboon, neljäs Espoon Isoon Omenaan, viides Raision Myllyyn ja kuudes Tampereen Dynamoon. Laajentuminen jatkui, ja enimmillään Hairstorella oli 36 liikettä ympäri Suomen.


Vuonna 2005 Hairstore lanseerasi Megasalongit-konseptin, jossa rakennettiin kauppakeskuksiin 600 neliön liiketiloja. Megasalongit tarjosivat kuluttajille Euroopan kattavimman kampaamoalan palveluvalikoiman, kosmetiikkapalvelut, spa-palvelut ja suurimmat tuotemyymälät. Hairstoresta kehittyi pitkien hiusten ja erikoisvärjäysten erikoisliike, jossa tehtiin hiusmuodonmuutoksia jopa tietokoneohjelmia apuna käyttäen.

Vuonna 2009 Hairstore laajensi spa-liiketoimintaan. Tornio ja Flamingo Spat rakennettiin perustuksista lähtien itse. Spa-toiminta oli kuitenkin iso investointi, joka rasitti suuresti kassaa ja yritys alkoi ajautua vaikeuksiin. Vuonna 2013 Hairstore hakeutui yrityssaneeraukseen pyrkimyksenään tervehdyttää liiketoimintaansa. Saneerauksesta ei kuitenkaan ollut toivottua hyötyä, ja vuotta myöhemmin Hairstore hakeutui konkurssiin. Konkurssin myötä muutamat liikkeet jouduttiin sulkemaan.


Kesällä 2014 yrityksen nykyjohto ja sen aikaiset sijoittajat ostivat liiketoiminnan Hairstoren konkurssipesältä ja aloittivat uudenlaisella innolla yritystoiminnan kehittämisen ja uusien liikkeiden perustamisen. Yritykselle annettiin myös uusi nimi: New Hairstore.

Uudistustoimenpiteinä olemassa olevien liiketilojen kokoja pienennettiin ja osa liikkeistä myytiin pois. Vuoden 2015 syksyllä konseptia kehitettiin siten, että hinnoittelu muutettiin dynaamiseksi ja liikkeet alkoivat toimia franchising-mallilla. Vuoden 2015 lopulla New Hairstorella oli vain 12 liikettä, mutta heti seuraavana vuonna ketju alkoi laajentua kovalla vauhdilla.


Vuonna 2017 New Hairstore teki merkittävän sopimuksen maailmanlaajuisen kosmetiikkajätin L’Oréalin kanssa, mikä nostatti brändiarvoa suuresti. New Hairstore on edelleen jatkanut kasvuaan huomattavasti ja sillä oli 28 liikettä vuoden 2018 lopulla, ja uusia on yhä suunnitteilla.

TULE MUKAAN!

OTA YHTEYTTÄ

Heräsikö kysymyksiä? Täältä saat meihin yhteyden

RYHDY YRITTÄJÄKSI

Haemme yrittäjiä kohteisiimme ympäri Suomen.

MEILLE TÖIHIN

Töitä jokapuolella! Katso täältä avoimet työpaikkamme